Biznes i prawo

Reklama w autobusach – czy to działa? Przekonaj się sam!

Istnieje wiele możliwości przyciągania nowych klientów i zachęcania ich do skorzystania z oferty danej firmy. Reklama jest wszędzie, jako konsumenci spotykamy ją na każdym krok. Skupmy się na wykorzystaniu środków komunikacji publicznej. Promocja w komunikacji miejskiej gwarantuje ogromny zasięg dla reklamy. W Polsce około 4 mld ludzi porusza się środkami komunikacji publicznej, co oznacza, że dzienny odbiór reklamy może sięgać nawet 3 mln osób. Zatłoczone autobusy i tramwaje, korki na ulicach to okazja do promocji dla każdego przedsiębiorstwa. 

Reklama w autobusach, a skuteczność 

Reklama na autobusach jest tak efektywna, ponieważ nie da się jej nie zauważyć. Na ogół ludzie unikają reklam: przełączają kanały w radio i w telewizji, czy instalują specjalne programy komputerowe, które blokują  reklamy. W przypadku promocji w komunikacji miejskiej nie jest to tak łatwe. Gdy jedziemy przepełnionym autobusem, ciężko nam jest się skupić na chociażby książce. Co wtedy robimy? Oglądamy zainstalowane pod sufitem monitory, a na nich wyświetlane reklamy. Dodatkowe zainteresowanie przyciągane jest przez treść, ponieważ bloki reklamowe przeplatają się z informacjami o mieście, dlatego też pasażerowie oglądają je z dużym zainteresowaniem. Atutem jest też koszt, który jest dosyć niski, biorąc pod uwagę zasięgi takich promocji.  

Rodzaje i przykłady reklamy w autobusach

Wysoka efektywność reklamy w autobusach wiąże się też z tym, że często jest to połączenie kilku nośników. Nie ogranicza się to tylko do wyświetlania spotu na ekranach monitorów. W ofercie firmy AutoBox https://autobox.com.pl/ znajdują się oferty promocji zarówno wewnątrz i na zewnątrz środka komunikacji, co przekłada się na maksymalną skuteczność reklamy. Monitory, naklejki, plakaty, oklejone zewnętrznie pojazdy – to wszystko przyciąga uwagę potencjalnych konsumentów. Oklejanie zewnętrzne i naklejki dwustronne na szybach przyciągają uwagę nie tylko osób korzystających z komunikacji, ale także wszystkich osób znajdujących się na drodze, czyli kierowców i pasażerów samochodów jednoosobowych i wszystkich pieszych. Generuje to ogromny zasięg, o wiele większy, niż wyżej wspomniane 3 mln odbiorców. 

Lokalizacja czyli co i jak?

Gdzie najlepiej umieścić reklamę na autobusach? Odpowiedź jest prosta – wszędzie, gdzie tylko są autobusy. Najlepszy zasięg otrzymamy w przypadku dużych miast, ale lokalne miejscowości również przynoszą korzyści. W miastach używanie samochodu jest często nieopłacalne, dlatego większość mieszkańców wybiera coraz częściej dobrze rozbudowane linie komunikacji publicznej. W Bydgoszczy na przykład odnotowuje się około 350 tys. przejazdów pasażerów dziennie. Tyle osób może zobaczyć reklamę. Firma AutoBox oferuje swoje usługi w wielu miastach w całej Polsce m. in. W Kielcach, Inowrocławiu, Bydgoszczy, Grudziądzu, Olsztynie, Płocku, Szczecinie, Toruniu i w wielu, wielu innych. Reklamy w autobusach w większych miastach to niezwykle atrakcyjny sposób promocji dla każdego przedsiębiorstwa, którą obserwują miliony odbiorców każdego dnia.